ro hu de en

ARTICOLE

Sectiunea de Articole ne ofera posibilitatea sa ne asternem gandurile "in mod organizat" iar tie posibilitatea sa ne cunosti mai bine, sa afli cum gandim, sa vezi care sunt parerile noastre despre subiectele ce ne intereseaza. Dupa cum vei observa, nu exista sectiune de comentarii. Sa spunem ca nu ne place acest gen de Feedback. Ne place feedback-ul foarte mult dar... nu sub forma de "comentarii". Lasa, nu comenta! Ajuta-ne in schimb si raspunde-ne la chestionarul din dreapta articolului. Lasa-ne sa aflam de la tine ceea ce crezi cu adevarat. Lasa-ne sa te cunoastem si noi. Vei vedea, va fi foarte interesant. Daca tot simti nevoia sa ne spui ceva, ai intotdeauna posibilitatea emailului. De ce ti-ar fi lene sa ne scrii pe mail? Doar nu ne trimiti o scrisoare cu timbru. Desi ne-ar placea...

OPERATIUNEA : PRIMA C-ASA VREA GUVERNUL (1)

Pe locuri ! Fiti gata ! Comunicati !

(episodul 1 – Perspectiva Bancilor)

Pentru ca este “subiectul zilei”, al saptamanii in cazul nostru, va propun sa ne jucam in jurul acestui concept din punctul de vedere al posibilitatilor de comunicare. Sa stam pe-un scaun, ca o agentie, si sa ne gandim : Ce va fi si cum va fi?
Primul aspect pozitiv al conceptului in sine este notorietatea Programului Prima Casa. Nu poti spune ca exista cineva, din publicul tinta, care nu stie despre subiect. Poate nu stie totul dar... stie. Desi nu a aparut decat de cateva saptamani “Prima Casa” s-a propagat foarte repede. Profitorii adevarati au cumparat domenii de site-uri, au inceput sa isi insuseasca numele, la fel cum acel domn destept (fara gluma) a inregistrat “Romania - Land of choices”. Oare guvernul a inregistrat la OSIM marca “prima casa”? Punem pariu ca nu?
Asadar painea e calda, miroase bine. Publicul e flamand. Context de vis.

Cum s-a propagat atat de repede “Prima Casa”, ca si produs?

S-a mulat cererii. Prin faptul ca nu trebuie sa genereze o cerere, a umplut un gol ce exista deja. Imaginati-va ca maine cineva inventeaza un aparat de teleportat si ii va spune “X-trek mover”. De cat timp credeti ca va avea nevoie denumirea aparatului sa devina arhicunoscuta? Va beneficia de spatii gratuite la stiri (publicity), va avea componenta de viral (pentru ca toti asteptam acest moment de cand l-am vazut in serialul cu pricina si deci ne vom transforma in promotori neplatiti ai conceptului), va fi asimilat pentru noutatea care o reprezinta.
La fel si “Prima casa”. Multi tineri, si nu numai, asteptau o asemenea oportunitate din momentul in care i-a incercat acel sentiment amar, din momentul in care au platit prima chirie. In momentul in care trebuie sa dai bani cuiva ca sa ai un acoperis care nu e al tau si nu va fi niciodata al tau, visezi la un astfel de program. Cand trebuie sa iti dai jumatate din salar pe chirie, iti creezi o nevoie: “Cum ar fi ca in loc de chirie sa platesc o rata la un credit ipotecar? Dar stai ca nu am bani de avans.” Guvernul a facut un produs bun, cu un USP (unique selling proposition) blindat. Platesti 3000 de euro si, in loc de chirie, platesti casa ta. In fata acestei promisiuni, celelalte credite ipotecare, de pe raft, au devenit invizibile.

Ce isi doresc bancile in urma Programului Prima Casa?

Bani nu cred ca vor castiga. Dobanda impusa este mica, comisioanele sunt “vai de mama lor”. In mod logic, bancile s-au inscris pentru imagine si mai cu seama ca argument de retentie a clientilor. Adica sa nu ii piarda pe cei care ii “au” deja. Ce faci daca vine maine un client al bancii tale si iti spune: “Vreau sa ma inscriu in programul Prima Casa!”? Tu, banca, ce ii vei raspunde? “Pai stiti, banca noastra a considerat neoportuna o implicare in acest proiect al Guvernului, pentru simplul motiv ca... nu se renteaza!”. Pai in momentul acela clientul isi va inchide conturile, isi va rupe cardul in fata ta sau ii va da foc si... cam atat. Pai cum sa ii spui clientului ca prioritatea ta maxima este profitul? O banca este un prieten, este un consultant, este un ajutor. Iti rezolva o problema in schimbul unui procent infim dintr-o suma. INCREDEREA – e argumentul pentru care bancile exista. Pai daca eu vad in tine un profitor cum sa am INCREDERE in tine. Urata treaba pentru banci. Trebuie sa inghita un fel de mancare care... nu e neaparat gustoasa.

Pai daca trebuie! Cum sa nu!?! Cu placere... dar sa castigam si noi ceva!

“Vanzarea” pachetelor alocate fiecarei banci nu va fi o problema. Produsul e prea bun ca sa nu existe doritori. Vor exista trei categorii primare de subiecti ai comunicarii: cei care s-au inscris luna trecuta la acest program (nerabdatorii), cei care asteapta sa treaca primul val, sa vada ce se intampla (corect!) si cei care nu vor sa intre in Program din diferite motive (cultura anti-guvernamentala, au bani, nu au bani, etc.).
Bancile vor dori sa le vorbeasca acestor oameni si sa castige cota de piata. E o oportunitate sa iesi pe piata si sa vorbesti despre tine, despre produsle tale (nu numai de Prima Casa).
Banca Transilvania va ruga Zanul sa se imbrace in zugrav si sa invite oamenii la Prima Casa, cei de la ING vor face un desen animat “zapacit” cu iepurasi sau cartite, BRD ii va angaja pe Nastase, Nadia si Hagi sa faca pe expertii imobiliari. Cine mai e? BCR il are pe nenea cu cravata rosie si... il va “angaja” intr-o discutie despre Prima Casa, CEC-ul va gasi o melodie de-a lui Phoenix si va incropi ceva pe subiect, Banc Post chiar nu stiu ce linie de comunicare are, nici Reiffeisen si nici Alpha Bank. OTP, clar, o tanti cu ochii verzi si sunt sigur ca am mai uitat pe cineva dar in mare cam asta ar fi.
Ideea e: ca banca, nu iti permiti sa nu fii prezent in marea de discursuri de “combinare” Prima Casa pentru ca vei iesi in evidenta negativ.

Cine nu are “Prima Casa”?
Eu.
Pai de ce?
Pentru ca nu vreau.

Asta e altceva, e si asta o strategie. Acum se poate pune baza unei comunicari de « high end », clienti premium pe care nu ii vei « jigni » in acest sens. Un RBS (fosta ABN), Citi Bank sau poate chiar si Millenium pot sa aiba astfel de motive. Ele nu sunt “banci populare”. Corect. E ca si cum ai bea sampanie cot la cot cu baietii de la Unirea (coniacul). In calitate de client ABN sau Unicredit Tiriac Bank m-as supara sa gasesc o informare pe extrasul de cont cum ca ma invita sa particip la Programul Prima Casa. Sa fim seriosi.
Vedeti ce interesant e? In numarul viitor vom analiza Prima Casa din perspectiva dezvoltatorilor imobiliari.
Fiti creativi... in fiecare zi!

OPERATIUNEA : PRIMA C-ASA VREA GUVERNUL (2)

Lasa-ne un feedback! Singurul mod prin care putem sa ne corecta este sa stim unde gresim. Daca gresim.
Daca doresti sa ne povestesti mai in detaliu experienta ta cu echipa noastra fie te rugam sa ne scrii:

Comunicarea cu echipa Creatica a fost eficienta, sincera si deschisa,fara surprize neplacute?




A fost respectat calendarul de predare al proiectului?




Proiectul realizat impreuna cu Creatica a avut calitatea si rezultatele promise?






Trimite-ne feedback-ul tau!