ro hu de en

ARTICOLE

Sectiunea de Articole ne ofera posibilitatea sa ne asternem gandurile "in mod organizat" iar tie posibilitatea sa ne cunosti mai bine, sa afli cum gandim, sa vezi care sunt parerile noastre despre subiectele ce ne intereseaza. Dupa cum vei observa, nu exista sectiune de comentarii. Sa spunem ca nu ne place acest gen de Feedback. Ne place feedback-ul foarte mult dar... nu sub forma de "comentarii". Lasa, nu comenta! Ajuta-ne in schimb si raspunde-ne la chestionarul din dreapta articolului. Lasa-ne sa aflam de la tine ceea ce crezi cu adevarat. Lasa-ne sa te cunoastem si noi. Vei vedea, va fi foarte interesant. Daca tot simti nevoia sa ne spui ceva, ai intotdeauna posibilitatea emailului. De ce ti-ar fi lene sa ne scrii pe mail? Doar nu ne trimiti o scrisoare cu timbru. Desi ne-ar placea...

OPERATIUNEA : PRIMA C-ASA VREA GUVERNUL (2)

Perspectiva Dezvoltatorilor imobiliari
Daca numarul trecut ne-am jucat cu un pic de ideomotricitate a comunicarii Bancilor, numarul acesta vom incerca sa analizam situatia si proiectul Prima Casa si din perspectiva acelora care “cica” ar trebui sa fie stimulati sau ajutati de acest proiect – dezvoltatorii imobiliari.
Prima problema strategica de vanzare a acestora este pretul – sa te incadrezi in 60.000 de euro pentru un apartament de 2 camere e cam greu dar nu imposibil. Deja inceputul program Prima Casa da semne de concentrare aproape exclusiv in zona “apartamentelor dinainte de ‘89”. De ce? Pentru ca de aceiasi bani primesti mai mult? Eu cred ca da.
Problema dezvoltatorilor imobiliari
Costurile materialelor de anul trecut sau de acum 2 ani, cand s-a inceput contructia apartamentelor sau caselor ce sunt acum gata, erau bineinteles mai mari. Asadar costul apartamentelor este corelat cu ACEL pret si nu cu cel de azi al materialelor. Ca sa nu mai vorbim de costul fortei de munca.
Eu zic asa: profit minim dar sa se vanda. Stiu ca e anti-business. Stiu ca e strigator la cer. Nu exista din pacate alta solutie.
Cine nu vinde acum va iesi de pe piata. E foarte greu de batut apartamentele vechi dar nu imposibil.
Am auzit de un nene din Timisoara care vinde apartamente de 1 camera, mobilate la care mai pune si un Logan bonus – totul in 60.000. Bravo. Asa se face. Nu stiu daca domnul respectiv are MBA, daca e sfatuit de vreun expert. Ce face el nu e o noutate. Indiferent de ce studii ai, cel mai bine este sa gandesti rapid si logic. Adica:
- un apartament NOU de 2 camere care e 70.000 de euro nu pot / nu vreau sa il dau la 60.000 de euro; ADEVARAT
- un apartament NOU de 1 camera e 45.000 de euro (sa zicem) – dar problema e ca toata lumea vrea sa ia TOTI cei 60.000 de euro credit pentru ca e avantajos;
- un apartament VECHI de doua camere se poate vinde cu 60.000 de euro – si deci asta e o problema pentru mine, dezvoltator.
Enuntarea simpla a textului problemei:
Un potential cumparator prin programul Prima Casa are de ales intre un apartament NOU de 1 camera si un apartament VECHI de 2 camere.
Ca sa fiu si mai rau. Nu ma intereseaza avantajele apartamentului nou pentru ca, sa fim seriosi, cine se mai uita la ele. Nu ma intereseaza ca e constructie noua. Nu ma intereseaza ca e spatiu verde sau vecini minunati.
Va readuc aminte ca eu sunt cumparatorul care dau CHIRIE, respectiv bani la cineva ca sa am un acoperis. Ma intereseaza sa primesc cat mai mult de aceiasi bani.
Pai si atunci?
E simplu.
Domnul din Timisoara a gandit logic si corect.
Hai sa vindem acel apartament NOU cu 1 camera si sa punem o PROMISIUNE palpabila langa acel apartament.
Ce se intampla cu tanarul cuplu care doreste un apartament? Trebuie sa si-l mobileze. Cat costa sa mobilam un apartament de 1 camera: 5.000 de euro.
Am ajuns la 45.000 + 5000 = 50.000. Noi trebuie sa ajungem cat mai aproape de valoarea de 60.000.
Ce mai conteaza pentru tineri? Mobilitatea. Hai sa ii dam o masina. Loganul e 8.000. Am ajuns la 58.000. Perfect suficient.
Hai acum sa formulam discursul simplu de vanzare:
“Casa, masa si masina. Prima casa la noi e:
PRIMA CASA
PRIMA MOBILA
PRIMA MASINA”
Ha! V-am batut apartamentelor puturoase vechi! Am dat mai mult decat voi emotional. L-am „rezolvat“ pe cumparator pe mai multe planuri.
Ca dezvoltator iti permiti sa faci astfel de miscari si sa negociezi, pe volume, preturi mai bune.
E adevarat in schimb ca si tanti Raveca, posesoare de apartament VECHI de o camera poate sa faca acelasi lucru. Sa il faca! Ea vinde un apartament, tu poti vinde 25. Ea investeste intr-un anunt in ziarul local. Tu investesti intr-o mica campanie de comunicare. In plus, are Raveca 13.000 de euro sa cumpere toate bonusurile?
Trebuie sa fac o mentiune insa. Nu stiu aspectul juridic al unei astfel de actiuni. Economic sau contabiliceste se poate face. Adica sa vinzi efectiv apartamentul nou de 1 camera la 60.000 si sa dai mobila si masina ca donatie. Ideea insa sunt sigur ca ai inteles-o.
Sa ma ierti ca repet: trebuie sa vinzi. Piata si contextul dicteaza preturile. Daca vrei sa astepti conjuncturi mai bune pentru tine atunci inseamna ca iti permiti, nu ai credite luate, nu ai angajati... esti tare.
Fiti creativi... in fiecare zi!

CE SIMTI CAND TE GANDESTI LA «4 IULIE»?
OPERATIUNEA : PRIMA C-ASA VREA GUVERNUL (1)

Care este parerea ta?
Ce facultate de comunicare, marketing sau publicitate frecventezi? Sau, mai departe, ce facultate de politehinica, psihologie sa

Cate seminarii practice ai pe luna si cine participa la ele (profesori sau invitati din agentii)?

Stii cine a facut campania la Pufuletii Gusto?

Care este ultima carte de marketing citita de tine? Ce ti-a placut / ce nu ti-a placut?

Daca ar fi sa lucrezi pe un cont national important care ar fi acela? (exclus Vodafone, Orange si Cosmote)



Trimite-ne feedback-ul tau!