ro hu de en

ARTICOLE

Sectiunea de Articole ne ofera posibilitatea sa ne asternem gandurile "in mod organizat" iar tie posibilitatea sa ne cunosti mai bine, sa afli cum gandim, sa vezi care sunt parerile noastre despre subiectele ce ne intereseaza. Dupa cum vei observa, nu exista sectiune de comentarii. Sa spunem ca nu ne place acest gen de Feedback. Ne place feedback-ul foarte mult dar... nu sub forma de "comentarii". Lasa, nu comenta! Ajuta-ne in schimb si raspunde-ne la chestionarul din dreapta articolului. Lasa-ne sa aflam de la tine ceea ce crezi cu adevarat. Lasa-ne sa te cunoastem si noi. Vei vedea, va fi foarte interesant. Daca tot simti nevoia sa ne spui ceva, ai intotdeauna posibilitatea emailului. De ce ti-ar fi lene sa ne scrii pe mail? Doar nu ne trimiti o scrisoare cu timbru. Desi ne-ar placea...

ORICAT DAR MEREU

Ieri a avut loc primul Seminar de marketing organizat de Ziarul de Mures. Primul dintr-o serie lunga de alte seminarii organizate, daca totul este ok, o data la trei luni. Primul eveniment s-a numit „Seminar pentru o viata mai usoara in marketing” si am fost onorati sa avem in jur de 30 de colegi de breasla din Tg. Mures, specialisti de marketing si comunicare. Le multumim pe aceasta cale pentru ca au venit si pentru ca au facut ceea ce trebuiau sa faca – sa se implice.

In calitate de vorbitor, am avut parte de oameni care o interactionat iar acest lucru este foarte, foarte bine. Nu de alta, dar decat sa vorbesc scaunelor, mai bine o bere sanatoasa.
Nu am sa fac referire la ceea ce s-a discutat in cadrul seminarului pentru simplul motiv ca majoritatea temelor au fost deja discutate tot in Ziarul de Mures, in paginile pe care am placerea sa le scriu. Ceea ce am sa readuc aminte este acel element extrem de important pe care l-am repetat si ieri, in cadrul seminarului, cat de des am putut – si anume ca marketingul trebuie facut in orice proportii si mai ales in permanenta.

Bugetele

Sunt convins ca nu directorii de marketing sunt cei care decid daca sunt bani sau nu sunt, pentru activitatile de marketing. In schimb, este de datoria directorilor de marketing sa isi “pistoneze” sefii cu proiecte, este datoria noastra sa facem si sa smulgem bugete care sa fie investite in activitati care genereaza vanzari. Ma refer acum la acel tip de companii care traaiesc de pe urma vanzarilor dar si institutillor publice pentru care vanzarea de imagine pozitiva este la fel de importanta.

Am un sef care nu intelege si nu vrea sa aloce bani pentru activitati de marketing. Ce fac?

In primul rand trebuie sa reiau toate informatiile, pe care le detin in calitate de director de marketing si sa le structurez sub forma de business plan. Tot ce tine de companie trebuie cuprins intr-un dosar care sa fie inceput de la zero, daca el nu exista. Va rog sa observati ca am spus dosar si nu folder de calculator. E important.

Ce inseamna “toate informatiile”:

-    istoric relevant de activitati de marketing – vedeti ceea ce s-a facut “pe marketing”, de-alungul intregii existente a companiei;
-    incercati sa adunati rezultatele in vanzari ale companiei macar pe saptamani daca nu pentru fiecare zi in parte;
-    corelati aceste rezultate financiare de vanzari cu activitatile de marketing si studiati tot ce vi se pare relevant – influentele lunilor moarte, lunile active, lunile de concedii, Paste, Craciun;
-    dupa ce ati facut aceste 3 actiuni deja incepeti sa ganditi strategic, iar logica va va indruma inspre o analiza mai detaliata si mulata pe tipul companiei Dvs;
-    facetti 5 planuri de activitati de marketing pe diferite tipuri de vehicule media si adunati 2 tipuri de oferte pentru acestea: una optima si un ieftina (unde “ieftin” reprezinta limita inferioara de calitate, marime, frecventa a unui vehicul media);
-    prezentati aceste planuri, in fiecare saptamana, cate unul in fiecare zi de luni, persoanei care ia deciziile in compania Dvs., fie in cadrul sedintelor de departamente, fie sedintelor private cu directorul general;

Este foarte important ca, aceste 5 planuri pe care le prezentanti, sa fie corecte, originale si sa aiba subliniate un scenariu de rezultate. Potentialul de vanzari pe care actiunile propuse Dvs. le-ar putea aduce companiei. Folositi-va de bunul simt si logica Dvs. pentru a gandi aceste cifre. Din pacate nu aveti cum sa faceti studii de piata. Cautati totusi pe internet contexte similare sau studii publice. Asezonati totul local si temporal, nu da-ti doar un simplu “copy-paste” informatiilor.

Fiti clari, fiti concisi si la obiect (pleonasm intentionat) – nu va plictisiti seful cu 80 de pagini ci doar cu 2 coli A4.

Am un sef care nu are bani de activitati de marketing. Ce fac?

Pai daca nu are bani, atunci, sincer, de ce se mai deranjeaza sa plateasca un director de marketing. Stimati colegi, inteleg nevoia unui salar. Dar prin faptul ca sunteti platiti si nu «produceti », credeti-ma pe cuvant ca veti fi dat afara oricum.
Totusi daca nu vrei sa va dati demisia ati putea:

-    face bolgging pentru compania Dvs. atat pe un blog gratuit creat pentru companie cat si pe alte bloguri unde se discuta probleme ce au legatura cu serviciile sau produsele Dvs.;
-    corporate networking – inscrieti-va pe unul sau mai multe din site-urile ce reunesc persoane din domeniile Dvs. de activitate si intrati in contact cu ele;
-    educati-va publicul prin newslettere si informatii relavante si corecte postate pe site-ul Dvs. – prin generarea de continut unic pe site veti dobandi si mai mult trafic in timp si deci si mai multi clienti; nu aveti site? Atunci, sincer, nu stiu ce sa va spun. Nu aveti un site cu modul de administrare a textelor? Un site dinamic? Atunci, va sfatuiesc sa il upgradati cat se poate de repede. Aceasta este ACUM prioritatea Dvs.
-    ganditi oferte ale serviciilor Dvs. si refaceti sau completati oferta de vanzare a produselor sau serviciilor companiei Dvs. cu elemente creative si interesante;
-    propuneti-va in fiecare zi sa contactati 10 persoane carora sa le trimiteti aceste oferte – stiu ca aceasta munca ar trebui sa fie a oamenilor sau directorului de vanzari dar daca nu aveti “buget” si nu va da nimeni bani atunci eu zic ca nu strica sa va “faceti rost” de niste bani – cand aduceti clientul si deci generati vanzari, propuneti-i sefului dvs. sa va dea jumatate din banii din profit ca sa dezvoltati alte actiuni de marketing.

Cam atat.
Fiti creativi... in fiecare zi. Nu doar in weekend si lunea.

MARKETINGULUI “MULTIMPLICAR”

Tu ce spui? (Articol: Oricat dar mereu)
Tu cum ai obtine un buget pentru un proiect de marketing de la un client/sef "neintelegator"?

Ce buget a avut agentia care a organizat evenimentul cu "Cel mai mare pom de Craciun din Europa" pentru Millenium Bank? Cine a f

Daca ar fi sa adaugi alte activitati gratuite pe care un departament de marketing ar putea sa le faca care ar fi acestea?

Spune-ne o intamplare haioasa din experienta ta de "vanator" si convingator de oameni cu scopul de a investi in publicitate? (nu

Cu ce nu esti deacord vis-a-vis de articolul pe care tocmai l-ai citit?



Trimite-ne feedback-ul tau!