ro hu de en

ARTICOLE

Sectiunea de Articole ne ofera posibilitatea sa ne asternem gandurile "in mod organizat" iar tie posibilitatea sa ne cunosti mai bine, sa afli cum gandim, sa vezi care sunt parerile noastre despre subiectele ce ne intereseaza. Dupa cum vei observa, nu exista sectiune de comentarii. Sa spunem ca nu ne place acest gen de Feedback. Ne place feedback-ul foarte mult dar... nu sub forma de "comentarii". Lasa, nu comenta! Ajuta-ne in schimb si raspunde-ne la chestionarul din dreapta articolului. Lasa-ne sa aflam de la tine ceea ce crezi cu adevarat. Lasa-ne sa te cunoastem si noi. Vei vedea, va fi foarte interesant. Daca tot simti nevoia sa ne spui ceva, ai intotdeauna posibilitatea emailului. De ce ti-ar fi lene sa ne scrii pe mail? Doar nu ne trimiti o scrisoare cu timbru. Desi ne-ar placea...

ORICAT DAR MEREU

Ieri a avut loc primul Seminar de marketing organizat de Ziarul de Mures. Primul dintr-o serie lunga de alte seminarii organizate, daca totul este ok, o data la trei luni. Primul eveniment s-a numit „Seminar pentru o viata mai usoara in marketing” si am fost onorati sa avem in jur de 30 de colegi de breasla din Tg. Mures, specialisti de marketing si comunicare. Le multumim pe aceasta cale pentru ca au venit si pentru ca au facut ceea ce trebuiau sa faca – sa se implice. In calitate de vorbitor, am avut parte de oameni care o interactionat iar acest lucru este foarte, foarte bine. Nu de alta, dar decat sa vorbesc scaunelor, mai bine o bere sanatoasa.Nu am sa fac referire la ceea ce s-a discutat in cadrul seminarului pentru simplul motiv ca majoritatea temelor au fost deja discutate tot in Ziarul de Mures, in paginile pe care am placerea sa le scriu. Ceea ce am sa readuc aminte este acel element extrem de important pe care l-am repetat si ieri, in cadrul seminarului, cat de des am putut – si anume ca marketingul trebuie facut in orice

MARKETINGULUI “MULTIMPLICAR”

Pe scurt inseamna sa te scuturi de costum si sa mai incerci din cand in cand si niste pantofi sport, o camasa cu picatele si... o gura de apa plata.Inainte sa vorbim de branding trebuie sa existe marketing. Intre aceste doua exista o relatie foarte stransa pe care mai toti o propovaduiesc. De fapt trebuia sa incep altfel.Nici o companie “normala” la cap nu poate sa se dezvolte fara o strategie de branding. La noi insa, toti cred ca fara marketing nu poti exista. Ceea ce e adevarat. Nu vreau sa spun ca brandingul este mai smecher sau mai destept. Nici macar nu e vorba de asa ceva. Brandingul e o evolutie. De la a manca cu mana la a folosi furculita, de la a umbla in opinci la a avea incaltaminte confortabila ergonomica.Marketingul face compania sa existe.Brandingul face compania sa evolueze. Inspre ce? Fiecare cu sapca lui.Apropos de branding. Citeam recent un articol in care autorul facea urmatoarea afirmatie: “agentia noastra ofera un pachet de branding”. Din pacate e ca si cum ai spune ca imi dai o galeata de gaz de la

MILIONARII IN PROIECTE

Imi plac foarte mult oamenii care reușesc sa ia bani din fonduri europene. Nu atat pentru faptul ca aduc bani in țara, respectiv ca se folosesc de niște parghii, nu atat pentru faptul ca acesta e spiritul comunitar european ci pentru ca au curaj.Au curajul de a se trezi peste noapte mari antreprenori cu un buget de 2 milioane de euro sau 1 milion la dispoziție. Eu nu cred ca aș avea curajul. Sa nu ma credeți fricos dar... poate ca așa și sunt.Ințeleg ca cei de la Phare, Sapard și alte organizații nu dau banii aceștia chiar pentru orice proiect. Ințeleg ca exista niște criterii de fezabilitate prin care oamenii sa se asigure ca nu arunca banii pe geam. Ce nu prea ințeleg este mersul lucrurilor pe care il imbrațișeaza cei care „abordeaza” astfel de finanțari.Adica:1. fac proiect2. depun proiect3. ma invart cei ce trebuie sa aprobe proiectul de 8 ori pana ma voi simți ca o curca beata4. refac proiect5. redepun proiect6. mi se aproba7. primesc prima tranșa8. ma cert cu banca care iși ia dobanda cand vrea mușchiul ei9. ma apuc de

« LA TOTI NI GREU » DAR

MAI GREU E SA FII DIRECTOR DE MARKETINGDe ceva timp mi-am creionat o teorie in cap. Sunt sigura ca sunt multi colegi care sa ma contrazica. Dupa 6 ani de experienta mai mult sau mai putin relevanta (eu zic „relevanta” dar sunt sigur ca nu mi-au murit laudatorii), chiar daca sunt inca un mucos am avut o revelatie – oamenii de marketing au cea mai grea pozitie intr-o companie. Nu la fel de grea ca a directorului generala. Acesta din urma are problema plati isalarilor. Iar acest lucru nu poate fi batut de nimic. Stresul e prea mare. Omul de marketing este insa pus la zid cam pentru orice... sau macar intrebat pentru orice.Nu merg vanzarile! Bineinteles ca este atributiunea directorului de vanzari sa gestioneze acest departament dar inevitabil daca pui lucrurile unul langa altul, directorul de marketing are si el un rol important. Fara marketing nu poti face vanzare, fara vanzari nu supravietuieste compania.Resursele umane nu functioneaza! Angajatii sunt demotivati, lumea nu se ingramadeste sa isi depuna CV-uri, ti s-a dus vestea in targ ca