ro hu de en

CARTEA CU SECRETE

Citeste primele 5 secrete

Aboneaza-te la
newsletter!


... sau poti sa faci
cunostinta cu noi pe:

twitter
Linked in Nu suntem perecti!
Ce faci cand ideea ta e buna si clientul nu o accepta?



Pai, cu siguranta nu te vei duce la primul sau competitor sa i-o vinzi lui. Cel putin, nu imediat.
Cel mai corect, din punctul de vedere al moralitatii, cred ca este sa pastrezi ideea pentru momentul in care se va potrivi unui alt client, fie el competitor al destinatarului initial al ideii, fie el pur si simplu un alt client. Poate ca acest lucru o sa ti se pare putin neloial sau incorect. Pai nu e asa! Din punct de vedere juridic o idee neacceptata si, deci, neplatita sau platita partial este exclusiv proprietatea agentiei. Orice propunere, fie idee creativa, fie lucrare de design, fie logo, daca nu este acceptata de client, va intra in „fondul de bunatati” al agentiei. Din alt punct de vedere decat cel juridic, nu vorbim caci nu are nici un rost.
E imoral sa fugi imediat la un alt client cu ideea ce ti-a fost refuzata. Adica, sa il cauti si sa o prezinti ca si cum ar fi fost creata pentru el. Sau, si mai rau, sa ii spui: compania X a refuzat-o, dar, daca tot am facut-o, de ce sa nu se bucure altcineva mai destept de ea? Culmea nesimtirii este sa ii dai si discount doar de dragul de a o vinde.
Ce e „fondul de bunatati” al agentiei?
In viata oricarei agentii apar cel putin doua contexte, ambele fericite:
- situatia in care idei bune, prezentate sub forma de propuneri catre client, sunt respinse de client;
si
- situatia in care, datorita fluxului de creatie, iti vin idei pentru tipuri de clienti sau produse care inca nu se gasesc in portofoliul tau;
Primul context l-am discutat deja. Ei bine, al doilea context este unul normal, mai ales in cazul copywriter-ilor. De foarte multe ori mi s-a intamplat ca, in cadrul sedintelor de brainstorming, si, in special in cadrul sesiunii de „aberam-ca-sa-stim-pe-ce-sa-nu-ne-mai-concentram”, sa ma „intalnesc” cu idei foarte bune pentru cu totul altceva decat pentru ce „era vorba in propozitie”. Daca avem un proiect cu produse din lapte, ne intalnim cu niste idei care ar fi mers foarte bine la un club disco.
Daca tot te intalnesti cu aceste idei de ce sa nu le pui bine si sa le scoti la iveala cand iti vor fi de folos? La fel se intampla si in design-ul grafic si in webdesign. Nu irosi timpul pe care echipa ta l-a investit deja in a gasi ideea. Ideea, desi vine aparent spontan, este rezultatul unei munci indelungate, al unui efort sustinut.
Mai mult, in baza acestui „fond de bunatati”, in calitate de sef de agentie, poti directiona oamenii de vanzari. Avem o idee foarte buna pentru detergenti? Maine, dragi „new business directors”, mergeti si gasiti-mi pe cineva care face detergenti. Nu e o rusine sa personalizezi ideea „post-gasire” de client. La fel, e bine sa dai fiecarui om din agentie tema de casa sa iti faca un top 3 „wish list”. Daca ar fi sa fie, ce ai face cu drag? Pentru ce produs ti-ai dori sa lucrezi, sa generezi un naming, sa faci o campanie, sa faci un logo?
Ca designer, de exemplu, sotia mea isi doreste sa faca o identitate si un packaging pentru un ulei de floarea soarelui. Eu imi doresc pentru o marca de bere. Ce zici? Nu ne bagi in seama?

 


Colectia "Carti cu Secrete"

"Cartea cu secrete de marketing, publicitate si design grafic" este prima dintr-o serie de 5 carti pe care agentia Creatica intentioneaza sa le ofere colegilor si clientilor, atat viitori, cat si prezenti. Temele urmatoarelor carti vin sa completeze "generalitatile" cuprinse in prima carte. Astfel cartile vor atinge:

- vanzarile din publicitate, atat partea de new business cat si client service-ul si componenta de accounting;
- creatia publicitara;
- productia publicitara - in detaliu;
- branding.

Dupa cum veti putea vedea citind primul volum, cea mai importanta componenta a cartilor noastre o reprezinta modul in care am inteles noi sa transmitem informatiile. Nu suntem profesori si deci ne permite sa abordam un stil mai putin academic in limbaj, mai cu seama ca asa ne simtim si noi mai bine.

Aboneaza-te la
newsletter!


... sau poti sa faci
cunostinta cu noi pe:

twitter
Linked in
Cirese!