ro hu de en

CARTEA CU SECRETE

Citeste primele 5 secrete

Aboneaza-te la
newsletter!


... sau poti sa faci
cunostinta cu noi pe:

twitter
Linked in Nu suntem perecti!
Creatia publicitara



Hai sa o spunem asa: daca toate agentiile de publicitate ar sti sa faca creatie publicitara adevarata, atunci toata reclama din lume ar genera vanzari spectaculoase si toata lumea ar cumpara de toate. Asa-i ca suna aiurea?
Intr-o agentie, cel mai greu departament de condus, de administrat si de creat este departamentul de creatie. Acesta e cel mai valoros si cel care aduce premiile si banii in agentie.
Dificultatea incepe de la faptul ca oamenii „creativi-publicitar” sunt foarte greu de gasit. Asta o stie cam orice director de creatie, caci oamenii creativi sunt rari.
In momentul in care vrei sa incepi o agentie de publicitate cu departament de creatie sau o agentie de creatie, nu ai cum, in mod normal, sa incepi fara sa ai macar un om de creatie in adevaratul sens al cuvantului si in directia potrivita, adica a publicitatii. Sunt sigur ca exista si altfel de creativitate si de aceea fac aceasta completare.
Persoana creativa in publicitate este atat de speciala, atat de inteligenta, „atat de geniala” si atat de nebuna, incat de aici deriva un al doilea motiv al dificultatii gestionarii si crearii unui departament de creatie. Oamenii creativi, datorita „nebunelii”, sunt greu de controlat. O solutie este ca „nebunia” sa se potriveasca grupului deja creat sau directorului de creatie. Daca pui doi oameni geniali care nu se inteleg, nu numai ca ies scantei, dar se si „omoara”. Unul dintre contextele care atenueaza aceasta ipoteza este ca amandoua geniile sa se respecte reciproc. Ma refer la un respect colegial, care are loc macar in cadrul agentiei.
Ca director de creatie ai doua variante evidente prin care sa iti dotezi echipa de creatie cu copywriteri si art directori de calitate care sa te ajute real si sa nu te incurce. Fie angajezi juniori pe care sa ii formezi, fie furi/angajezi oameni din alte agentii. Cu tot riscul, am preferat, mai totdeauna, prima varianta. Ma voi feri cat pot de a doua varianta pentru ca imi este extrem de frica de mercenari. Desi exista si contexte fericite; atunci cand oamenii pleaca dintr-o agentie din cauze obiective si de bun simt. Asta nu ma face sa inclin decat fortat de imprejurari inspre acestia si numai daca dau dovada de o compatibilitate concreta cu echipa deja prezenta.
Ca sa cresti oameni de la zero in departamentul de creatie ai nevoie de aproape doi ani pana ajunge echipa sa iti fie brici. Nu vorbesc de ei, ca individualitati sa fie brici, ci intregul departament sa lucreze impreuna asa cum trebuie. Iar acesti doi ani sunt doar doi daca echipa are ce sa lucreze. In publicitate, marketing si design grafic, precum si toate celelalte ramuri ale comunicarii, creativitatea cultivata, cerebrala se dobandeste prin multa munca si proiecte acumulate. Bineinteles conteaza si creativitatea nativa, dar aceasta nu este suficienta. Este intr-adevar obligatorie, dar nu suficienta.
Pentru a gasi oameni creativi din punct de vedere publicitar, una dintre variantele neortodoxe este crearea de concursuri „in masa” (de genul Mentorship-ul de la McCann) pe parcursul carora cu un minim efort si cu putin timp investit din partea ta, ca agentie, poti sa gasesti adevarate „oaze” de creativitate.

 


Colectia "Carti cu Secrete"

"Cartea cu secrete de marketing, publicitate si design grafic" este prima dintr-o serie de 5 carti pe care agentia Creatica intentioneaza sa le ofere colegilor si clientilor, atat viitori, cat si prezenti. Temele urmatoarelor carti vin sa completeze "generalitatile" cuprinse in prima carte. Astfel cartile vor atinge:

- vanzarile din publicitate, atat partea de new business cat si client service-ul si componenta de accounting;
- creatia publicitara;
- productia publicitara - in detaliu;
- branding.

Dupa cum veti putea vedea citind primul volum, cea mai importanta componenta a cartilor noastre o reprezinta modul in care am inteles noi sa transmitem informatiile. Nu suntem profesori si deci ne permite sa abordam un stil mai putin academic in limbaj, mai cu seama ca asa ne simtim si noi mai bine.

Aboneaza-te la
newsletter!


... sau poti sa faci
cunostinta cu noi pe:

twitter
Linked in
Cirese!