ro hu de en

CARTEA CU SECRETE

Citeste primele 5 secrete

Aboneaza-te la
newsletter!


... sau poti sa faci
cunostinta cu noi pe:

twitter
Linked in Nu suntem perecti!
Naming-ul e cel care te poate ajuta in viata rau de tot.

Daca esti “orientat inspre eficienta” sau, altfel spus, nu iti place sa arunci banii pe geam, acest capitol iti va fi foarte drag. Banii investiti in acest serviciu se „intorc” cel mai rapid pentru ca efectele pe care le are un naming bun asupra tuturor celorlalte elemente din comunicarea companiei sunt vizibile. Toate campaniile publicitare vor fi de trei ori mai eficiente daca ai un nume bun de produs sau serviciu. Toate campaniile de awareness vor avea succes de doua ori mai repede daca vei avea un nume de companie interesant in sensul stiintei namingu-lui si nu interesant din punctul de vedere al clientului.

Exemplele pozitive, dar mai ales negative, sunt foarte multe. Intotdeauna e bine sa stii ca si dintr-un nume prost se poate face brand.

Un nume bun nu este nici pe departe conditia “sine qua non” a crearii unui brand. Desi multi nu o spun decat in soapta, cu bani multi si investitii in publicitate si promovare poti face un brand chiar si din BLFUD (nu inseamna nimic). In publicitate, repetitia ca frecventa este mama notorietatii. Iar notorietatea face si ea un anumit fel de brand. Da! Exista branduri puternice care, daca maine nu ar mai fi reclama la produsul respectiv, peste zece ani tot ti-ai aduce aminte de el si, daca l-ai vedea in raft, tot pe el l-ai alege, exista branduri “manufacturate”, adica inventate care sunt la moda azi si maine nu mai stii de ele. Tot felul de branduri. Am promis ca nu aprofundez aici acest aspect. Poate intr-o alta carte...

Odata cu naming-ul, este foarte important ca domnul sau doamna client sa inteleaga ca unicitatea respectivului concept se poate asigura doar daca se inregistreaza ca marca la OSIM (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci). Treaba de la Oficiul Comertului nu prea functioneaza. Adica sa platesti acea taxa de unicitate cand iti constitui firma. Nu functioneaza pentru ca nu bate OSIM-ul din punct de vedere legal. Daca eu inregistrez BLFUD in momentul in care inregistrez firma, la Registrul Comertului si maine cineva inregistreaza la OSIM, cel care a inregistrat la OSIM marca va avea castig de cauza. Cel putin daca nu am dreptate, pentru ca tocmai a aparut o lege noua care clarifica situatia, consulta totusi un avocat specialist in asa ceva.

In aceste cazuri in care numele si/sau sigla vizuala nu este inregistrata pe clasele de care ai nevoie, nu e indicat deloc sa iesi pe piata cu acestea. Se fura, domnule, ca in codru! Acest fenomen se intampla si daca nu iesi „public”, dar iti umbla gura. Tot ce inseamna proiecte noi in domeniul publicitatii, se tine secret. Nici agentia si nici clientul nu au voie sa isi deschida gura pana inainte de testarea campaniei sau lansarea acelui proiect (sigla noua, packaging, etc.).

 

Colectia "Carti cu Secrete"

"Cartea cu secrete de marketing, publicitate si design grafic" este prima dintr-o serie de 5 carti pe care agentia Creatica intentioneaza sa le ofere colegilor si clientilor, atat viitori cat si prezenti. Temele urmatoarelor carti vin sa completeze "generalitatile" cuprinse in prima carte. Astfel cartile vor atinge:

- vanzarile din publicitate, atat partea de new business cat si client service-ul si componenta de accounting;
- creatia publicitara;
- productia publicitara - in detaliu;
- branding.

Dupa cum veti putea vedea citind primul volum, cea mai importanta componenta a cartilor noastre o reprezinta modul in care am inteles noi sa transmitem informatiile. Nu suntem profesori si deci ne permite sa abordam un stil mai putin academic in limbaj mai cu seama ca asa ne simtim si noi mai bine.

Aboneaza-te la
newsletter!


... sau poti sa faci
cunostinta cu noi pe:

twitter
Linked in
Cirese!