ro hu de en

CARTEA CU SECRETE

Citeste primele 5 secrete

Aboneaza-te la
newsletter!


... sau poti sa faci
cunostinta cu noi pe:

twitter
Linked in Nu suntem perecti!
O agentie full-service nu ofera intotdeauna toate serviciile.

Agentia de publicitate full-service sau  „à la carte” este acea agentie care, cica, te serveste cu de toate. Sincer, in Romania, foarte putine sanse vei avea sa gasesti agentii care nu sunt „full-service”. Foarte multi „patroni” de agentii cred ca sintagma respectiva inspira profesionalism si un argument in plus pentru vanzare. Clientul, va sa zica, daca nu merge la o agentie full-service, este un prost. Cel putin asa s-ar interpreta.
Dimpotriva, eu cred ca agentiile specializate reprezinta viitorul, asa cum poate deja ati observat. Ca sa acoperi intreg repertoriul de nevoi ale unui client, ai nevoie de o armata de oameni de 40 sau 50 de persoane. Si asta nu e nimic! Cel mai greu lucru este sa aduni oameni creativi care sa creada in agentie ca in propria afacere, sa puna osul si mintea pentru firma si pentru ei deopotriva. Agentiile specializate isi aleg cate „o treaba” si se perfectioneaza astfel incat sa fie „brici” in acel domeniu. Posibilitatea ca mai multe agentii specializate sa se stranga sub o singura umbrela nu e de domeniul imposibilului. De fapt, foarte multe agentii mari de publicitate au inceput sa isi transforme departamentele interne in agentii de sine statatoare, care pot sa lucreze in echipa sau individual cu alte agentii, fie din acelasi sistem, fie din „afara”.
Asadar, sintagma „full-service” este o eticheta lipsita de valoare pentru majoritatea agentiilor din Romania. De fapt, in momentul in care cautati o agentie, nu trebuie sa va impresioneze nimic altceva decat experienta si munca dovedite de agentie.
O alta sintagma pe care o veti intalni este cea de „shop de creatie” sau de „boutique de creatie”. Una dintre glumele de „autobaza” pe aceasta tema este sa trimiti pe cineva sa cumpere bomboane de la „boutique-ul de creatie”.
Acestea sunt agentii specializate, asa cum le si zice numele, pe creatie publicitara. Sunt agentii, care, in buna masura, iti ofera solutii creative si strategice unitare. Sunt interfata optima intre client si celelalte agentii specializate pe productie, programare web etc. Imi place sa cred ca aceste agentii dau tonul tuturor lucrurilor minunate din publicitate, pentru ca totul porneste de la mesajul si strategia create de ei. Bineinteles, toate celelalte agentii au rolul lor, dar parca agentia de creatie este cea care culege roadele prin copywriteri, art directori, directori de creatie, accounti si, poate cateodata, webdesigneri si webdeveloperi. Nu exista o regula batuta in cuie. Cert este ca majoritatea lucreaza cu creierele si vand idei si strategii, compozitii grafice si packaging, branding si identitate vizuala si mai putin carti de vizita. Bineinteles ca si aceste agentii, daca se eneveaza, pot sa devina cu timpul agentii de branding sau doar de creatie grafica. Nu mi se pare ca e neaparat necesar.

Colectia "Carti cu Secrete"

"Cartea cu secrete de marketing, publicitate si design grafic" este prima dintr-o serie de 5 carti pe care agentia Creatica intentioneaza sa le ofere colegilor si clientilor, atat viitori, cat si prezenti. Temele urmatoarelor carti vin sa completeze "generalitatile" cuprinse in prima carte. Astfel cartile vor atinge:

- vanzarile din publicitate, atat partea de new business cat si client service-ul si componenta de accounting;
- creatia publicitara;
- productia publicitara - in detaliu;
- branding.

Dupa cum veti putea vedea citind primul volum, cea mai importanta componenta a cartilor noastre o reprezinta modul in care am inteles noi sa transmitem informatiile. Nu suntem profesori si deci ne permite sa abordam un stil mai putin academic in limbaj, mai cu seama ca asa ne simtim si noi mai bine.

Aboneaza-te la
newsletter!


... sau poti sa faci
cunostinta cu noi pe:

twitter
Linked in
Cirese!