ro hu de en

CARTEA CU SECRETE

Citeste primele 5 secrete

Aboneaza-te la
newsletter!


... sau poti sa faci
cunostinta cu noi pe:

twitter
Linked in Nu suntem perecti!
Vai de proiectul clientului care nu are buget!



Bugetul trebuie sa fie unul dintre subiectele pe care le discuti la prima intalnire. Contrar parerilor majoritatii celor care se afla in postura de client, a dezvalui bugetul nu inseamna ca vei da agentiei o idee aproximativa privind suma pe care o poate fura de la tine. Nu spun ca acest lucru nu se intampla, dar toate agentiile „sanatoase la cap” justifica fiecare banut si, cel mai important, iti spun dinainte care este comisionul lor, evidentiindu-l separat in cadrul ofertei.
Atunci cand clientul declara ca „banii nu sunt o problema”, ar fi bine sa ti se aprinda beculetul rosu la fel de rapid ca si in cazul in care clientul ti-ar spune „Pai, nu stiu ce buget am!”. In asemenea contexte, da-i un exemplu din viata reala astfel incat sa inteleaga ca, fara buget, agentia nu are toate datele necesare pentru a-i face o oferta apropiata de realitate. Daca a venit sa se intalneasca cu agentia ta, te asigur ca „domnul client” are deja o idee despre cati bani are „de dat”, de investit in campania sa.
Un exemplu bun (voi puteti gasi altele mult mai relevante) este cel cu imbracamintea: „Stimate client, cand intri intr-un magazin de imbracaminte si vrei sa iti cumperi un costum, ai idee cati bani esti dispus sa dai pe un costum?”.  Mie, un costum de 10 milioane, mi se pare scump. Faptul ca stiu sa fac diferenta intre scump, ieftin si acceptabil, inseamna ca stiu ce buget am pentru actiunea „imbracatul”. Nu-i asa?
Bugetul il fac directorul de marketing impreuna cu directorul de vanzari si are intotdeauna legatura cu ce isi doreste compania sa obtina din acel buget, din punct de vedere al vanzarilor. Cand target-ul este prea mare in comparatie cu bugetul alocat... asta e. In majoritatea cazurilor, faptul ca exista asemenea discrepante nu prea ii intereseaza pe cei care pot sa ia decizii. Publicitatea, in cadrul multor companii, este considerata „consumatoare de bani”. Poate ca lucrurile se vor schimba in bine, dar suficient de incet incat sa aveti „onoarea” sa gustati si astfel de tratamente.
Cineva: Si ce daca alte companii din domeniu aloca un buget mai mare pentru marketing? Voi, astia din publicitate, nu stiti decat sa cereti bani si sa ii „spargeti”? Afara, termitelor! Astia sunt bani munciti cu greu! Nu am sa permit sa vina lipitori ca si voi sa imi ia agoniseala de-o viata!
Cel mai cuminte lucru pe care poti sa il faci este sa te ridici, sa ii multumesti ca te-a primit si sa ii spui ca il astepti cand isi va da seama ca alta cale nu este, daca vrea sa existe, sa supravietuiasca economiei de piata si bataliei pentru clienti.

 


Colectia "Carti cu Secrete"

"Cartea cu secrete de marketing, publicitate si design grafic" este prima dintr-o serie de 5 carti pe care agentia Creatica intentioneaza sa le ofere colegilor si clientilor, atat viitori, cat si prezenti. Temele urmatoarelor carti vin sa completeze "generalitatile" cuprinse in prima carte. Astfel cartile vor atinge:

- vanzarile din publicitate, atat partea de new business cat si client service-ul si componenta de accounting;
- creatia publicitara;
- productia publicitara - in detaliu;
- branding.

Dupa cum veti putea vedea citind primul volum, cea mai importanta componenta a cartilor noastre o reprezinta modul in care am inteles noi sa transmitem informatiile. Nu suntem profesori si deci ne permite sa abordam un stil mai putin academic in limbaj, mai cu seama ca asa ne simtim si noi mai bine.

Aboneaza-te la
newsletter!


... sau poti sa faci
cunostinta cu noi pe:

twitter
Linked in
Cirese!