ro hu de en

TESTE PRE ANGAJARE

In Creatica, Copywriterul nu face doar slogane sau doar idei de campanie. Poate in alte agentii sunt Copywriteri care fac doar asta. Noi credem ca e neproductiv, ca e lipsit de sens si de respect pentru implinirea profesionala a uneia dintre cele mai importante persoane din agentie. La noi Copywriterul trebuie sa stie productie publicitara, sa stie putin Photoshop, sa stie ce e 3,14, sa stie sa scrie texte de corporatie pentru brosuri sau site-uri ale unei firme care face toalete, sa stie sa scrie discursuri, sa stie sa scrie scrisori de direct emailing, sa stie sa gandeasca pachete de servicii ale unui coafor, sa faca naming si multe altele.
FOARTE IMPORTANT Copywriterul trebuie sa stie sa ia un brief, sa isi faca brieful si sa il gaseasca oriunde. Si in gaura de sarpe daca e nevoie.

 

Aboneaza-te la
newsletter!


... sau poti sa faci
cunostinta cu noi pe:

twitter
Linked in Nu suntem perecti!

DACA VREI SA DISCUTAM,
TE RUGAM SA SERVESTI

1. Avem o revista saptamanala, glossy, de afaceri - tematica numarului din aceasta saptamana este: Sfantul Ilie, Ziua Energiticianului si Ziua Aviatei Militare romane?
Ce imagine si ce titlu sa folosim pentru prima pagina?
Pont: Trebuie sa ai grija ca ceea ce predai ca si solutie sa fie titlu si nu fraza de un kilometru. Din fraza anterioara intelegi ceea ce vrei. Trebuie sa cuprinda cat mai mult posibil temele dezvoltate in interiorul revistei, dar nu neaparat toate trei deodata (desi nu e imposibil). Ai grija la target. Cauta imagini pe www.istockphoto.com, www.shutterstock.com sau daca chiar insisti pe www.corbis.com
.
De dat: 5 propuneri;
 
2. Clientul Stabilivan Irimia are un "tatoo shop". Doreste o campanie. Nu are nici un fel de cunostiinte de marketing. Are 5000 de euro.
Un tatuaj normal monocrom este 50 de euro. Cel mai scump este 1400 euro.
Ce strategie ii propunem?
Pont: Suntem siguri ca nu sunt suficiente informatii dar incearca sa te pui in papucii clientului! Sa gandesti si sa deduci tot ceea ce ai nevoie ca sa generezi o propunere strategica.
Prin aceasta propunere ar trebui sa raspunzi la urmatoarele intrebari?
- Ce vehicule media vom folosi corelat cu bugetul?
- Care este publicul lui tinta - va rugam evitati formularile de tipul: "femei, 14-72 ani, venituri medii."
- Cum se va desfasura campania?
- Unde?
- Ce ati face voi?
Vrem: logica, ancorare in realitate, idei proaspete - daca folositi idei din alte "parti" renovati-le, adaptati-le.
De dat: Scrisoare cu propunere de strategie catre patron. Din partea agentiei. Convigeti-l ca trebuie sa lucreze cu noi. Prezentati-i viziunea si analiza voastra profesionista, precum si planul vostru de actiune. Fara sa dati creatie - dati strategie. Tu esti expertul. Asta e problema. Asa se poate rezolva (NU asta e rezolvarea). Noi expertii iti stam la  dispozitie.
Ar fi bine sa nu: Sa nu fi cu nasul pe sus. Vorbeste profesional dar nu tehnic. Debiteaza logica si fa sa para totul "la mintea cocosului".
 
3. Naming - firma de hosting.
Studiaza ce inseamna serviciile de hosting. Ce conteaza cel mai mult pentru clientii de hosting. Cine sunt acestia.
Creeaza / gandeste un nume care sa fie sustinut de o justificare strategica. De ce Alto (de la Rompetrol), de ce Hei (tot de la Rompetrol)? De ce ar trebui clientul sa aleaga propunerea ta.
Brief minim:
piata nationala, necesar domeniu .ro liber (www.rotld.ro).
Pont: nu uita ca trebuie sa fie memorabil si comercial.
De dat: 2 propuneri + justificare (justificarea este o scrisoare catre client impreuna cu argumente, impreuna cu o introspectie si potential de comunicare. Scrie oricat e necesar ca domnul client sa fie convins).
 

4. Strategie de copy online - avem un site: www.cearcane.ro.
Site-ul este al unui client care ofera solutii medicale pentru aceasta "problema". Vrea insa ca microsite-ul sa fie unul general, de informare, care sa duca catre el, ca si solutie dar nu agresiv si nu unidirectional.
Care va fi meniul acestui site?
Pont: Fii utilizatorul. Ce iti doresti sa afli de pe un astfel de site? Fa vanzare
non-agresiva pentru client si fara sa se simta intentionalitatea.
De dat: 1 propunere de meniu - impreuna cu ce va contine fiecare meniu in parte;
 
5. Mesaj de comunicare - tema: Strange rahatul cainelui tau.
Clientul este o firma de salubritate care are in grija parcurile si trotuarele din oras.
Propune solutii de campanie drop mail, care sa ii incurajeze pe stapanii de caini sa stranga rahatul patrupezilor.
De dat: 2 propuneri + imagine (sau nu) - trebuie sa isi atinga scopul: informare + educare + beneficii
Pont: Ai grija la limbaj, ai in vedere targetul, fii creativ "all the way" - analizeaza / ofera solutii integrate. Ai suficiente informatii.
 
6. Slogan - Romania - "the land of choice" - cu siguranta stii ce este, ce inseamna Romania - stii care e brieful pentru ca esti roman, locuiesti aici.
Care e propunerea ta de slogan?
De dat: 2 propuneri + justificare;
 
7. Logica:
Daca 7=Z ale S inseamna "7=Zile ale Saptamanii" atunci ce inseamna:
7 = M ale L
29 = Z in F intr-un A B
24 = O in Z
9 = P in S S
41 = J in R
11 = J in E de F
3 = I are C
Exista o logica in spatele cifrelor si a literelor? Propozitiile prezentate trebuie sa fie valide si reale.
 
8. 10 motive pentru care e bine sa ai par sub brat.
 
9. Campanie de promovare a excursiilor la Salina din Turda.
De dat: 1 set de print + radio + neconventional.
 
Toate intrebarile vor fi notate cu un punct mai putin "intrebarea" 9, a carei rezolvare optima va aduce 2 puncte.
Nota 7 este nota minima de trecere la urmatorul nivel de testare.

Dupa ce crezi ca ai terminat rezolvarea testului poti sa ne-o trimiti pe mail (salut (at) creatica.ro). Iti vom raspunde cat putem de repede.

Iti dorim succes.